pühapäev, 23. august 2009

KASVAMINE

Need kutsikad kasvavad iga päevaga lausa silmnähtavalt. Kes paar päeva pole näinud, saab kohe aru, et nad on jälle kasvanud. Ka hakkavad nad iga hetkega minema rohkem ja rohkem oma nägu. Personaalsus paistab järjest rohkem välja nii välimusest kui ka iseloomust. Kõige selle kasvamisega käib kaasas ka pidev õppimine ja avastamine.
Panen oma teise kuu tähelepanekud nüüd siia jooksvalt kirja, muidu on pärast jälle hilja ja eilne vägitegu on homseks igapäevane asi.
Diego sai hakkama ühe väga vinge teoga, mille üle olen ma tõsiselt uhke - ta ründas mind! Kõik algas sellest, et ta hakkas mu varvast hammustama. Kui ma olin jala juba kaks korda ära tõmmanud ja ta ikka veel üritas, siis näitasin talle hambaid ja hammustasin ninast. Parasjagu nii palju, et "kiuks" kätte saada ja ta eemale peletada. Diego tõmbuski eemale, mõtles kaks sekundit ja ründas siis lõrinaga mulle näkku. Oi, kui rahul ma olin! Milline iseloom!
Teise märkimisväärse teoga sai hakkama Delta. Perenaine annab hommikuti tavaliselt meile nii süüa, et mina saan oma portsu toas ja kutsikad õues. Nii seegi kord. Minu kauss oli kööki pandud ja kutsikad lasti läbi esiku ja elutoa välja. Perenaine toidunõudega ees ja kogu kari tihedalt kannul. Kutsikad perenaise järel õue ja mina ukse vahelt tuppa. Ja mida ma näen - Delta on minu kausi ääres ja sööb kahe suupoolega minu suuri krõbinaid. On alles nina ja terane mõistus sellel plikal! Ta oli näidanud ülesse märkimisväärset taiplikkust ja algatusvõimet, seepärast ei saanud ma teda ju ka äraajamisega karistada, aga süüa oleks tahtnud. Läksin siis perenaisele olukorda kaebama ja kutsusin teda kaasa. Suur oli temagi üllatus seda pilti nähes, aga ta vabastas mu sööginõu ja viis Delta teiste juurde õue. Mina sain ka ikka kõhu täis.
Söögimotivatsioon on neil kõigil suur, nagu varemgi olen kirjutanud. Selle tõestuseks on perenaise katkihammustatud sõrm. Perenaine jagas üks päev kuttidele näpu vahelt hakkliha, aga läks rebimiseks ja Devi surus oma suutäit päästes hambad täie jõuga perenaise näppu, nii et veri voolas. Aga sellest vahejuhtumist ei lasknud ennast häirida ei perenaine, ega ka ükski muu asjaosaline.
Maailma avastamise programmis kohtusid nad tulega. Inimesed põletasid aias nende pesa ajalehti, aga nende terve uudishimu ajas nad kõik kambas kohale. Eks sa katsu neid eemal hoida, kui neid on kaheksa ja sa oled vaid kahe käega inimene. Nii nad olidki hirmsas hädas, kuni loobusid. Ükski kutt aga kõrvetada ei saanud. Ka enese alalhoiu instinkt on kõikidel siiski olemas. Ka kõige uljamatel. Keegi nina tulle toppima ei läinud, vaid vaatasid seda ilmaimet mõõdukal kaugusel.
Kui keegi kusagil teeb midagi, mida enne pole tehtud või on kusagil, kus enne pole oldud, siis on see kindlasti Dritte. Või siis tehakse seda tema targal juhtimisel. Nüüd on ta avastanud, et jooginõud on lõbus mööda hoovi ringi lohistada ja pahupidi kallata. Muidugi ei mõtle ta nii kaugele, et pärast pole kusagilt juua! Selle teo eest sai ta nüüd perenaiselt ninapihta. Ei usu, et ta sellest nüüd kohe õppis, kuigi selleks korraks jättis joogikausi rahule. Keegi teine pole veel perenaiselt karistada saanud. Kui mina neid iga jama eest ei karistaks, siis oleks see röövlikamp inimestel juba üle pea kasvanud.
Di-Di'l ka esimese linnuke kirjas. Tema vägitegu oli haarde tugevuses ja visaduses. Inimesed pakuvad neile igasuguseid mänguasju. Selliseid hästi mõnusaid hamba all. Kui ma vähegi saan, siis püüan ikka mõne neist enda jaoks kõrvale panna. Nüüdki püüdsin Di-Di'lt pehmet köit ära võtta. Võtsin vaikselt otsast kinni, sest perenaine ei luba tittede peale uriseda, ja hakkasin vaikselt minema. Selle peale haaras aga Di-Di tugevamini kinni ja hakkas oma poole vedama. Mina jälle oma poole. Ma olen ju lõppude lõpuks ikkagi tugevam! Aga tema ei lasknud lahti ja lohises mulle köie otsas järele, sest jalad ei pidanud enam minu tõmbamisele vastu, aga hambad olid köide naelutatud. Selline tubli tükk siis ka tema.
Need kutsikad kasvavad tõesti lausa iga päevaga. Selle kirjatüki alguses olid nad veel väga pehmekesed, aga praegu hakkavad juba kõrvad püsti minema ja kõik kasvavad hirmsa hooga. Lisan siia pildid, et saaksite ise ka näha, kuidas nad on kasvanud. Muidugi on meil albumis veel sadu pilte, kes viitsib see vaadaku siit.


Kommentaare ei ole: